Značkové čelné sklo pre vaše auto
Automobilový priemysel prešiel za poslednú dobu rýchlym rozvojom, čo sa prejavilo aj v oblasti čelných skiel. Čelné sklo sa stalo významným prvkom automobilu z hľadiska bezpečnosti, ale aj komfortu. Dnes sa môžeme stretnúť s čelným sklom s rôznym príslušenstvom, ako sú senzory, antény, displeje a podobne. Môžete si tiež vybrať z veľkého množstva autoskiel od rôznych výrobcov, toto sú najlepšie značkové čelné sklá:
AGC Automotive
Spoločnosť AGC Glass Europe vznikla v roku 1961 v Belgicku, ako spoločnosť Glaverbel. AGC Glass Europe so sídlom v Bruseli je súčasťou najväčšieho výrobcu plochého skla na svete. AGC Glass Europe pôsobí v stavebníctve, v solárnom a automobilovom priemysle. Divízia automobilového skla vyrába, predáva a distribuuje kompletnú škálu automobilových skiel. Jej aktivity v oblasti automobilových skiel se stali súčasťou nadnárodnej spoločnosti AGC Automotive. AGC Glass Europe vlastní viac než 100 výrobných a spracovateľských závodov po celej Európe.
Saint-Gobain Sekurit
Základy skupiny Saint-Gobain boli položené vo Francúzsku založením Royal Glass Works v roku 1665. Ako jedna z top stovky priemyselných spoločností vo svete, Saint-Gobain je európskym a svetovým lídrom vo výrobe skla. Jedno z dvoch európskych áut má sklo vyrobené značkou Saint-Gobain Sekurit. Spoločnosť ma sídlo v Paríži a zamestnáva okolo 193 000 ľudí v 64 krajinách. Saint-Gobain Autover pôsobí v 27 krajinách a každý rok distribuuje viac ako 4 milióny kusov skiel.
Pilkington
Spoločnosť Pilkington vznikla v Anglicku v roku 1826 ako St. Helens Crown Glass Company. Pilkington patril po celú dobu k popredným lídrom vo výrobe a vývoji skla. V roku 2006 sa spoločnosť Pilkington spojila s japonskou skupinou NSG. Dnes je Pilkington dcérskou spoločnosťou NSG Group. Má 28.500 zamestnancov a ročný obrat približne 4,707 miliónov Eur. Celosvetová centrála spoločnosti je v Tokiu, veľké technické centrá sa nachádzajú v Británii, Japonsku a Severnej Amerike.
Guardian
Spoločnosť Guardian začala v roku 1932 ako výrobca automobilových okien Guardian Glass Company. Dnes je Guardian Industries Corp. rozvetvenou globálnou výrobnou spoločnosťou so sídlom v Auburn Hills, Michigan, USA. V roku 1970 spoločnosť otvorila prvý závod v Carleton-e, Michigan a začala s výrobou plaveného skla. Dnes má spoločnosť 28 liniek na výrobu plaveného skla a 13 závodov na výrobu skla po celom svete. Guardian patrí k významným dodávateľom komponentov do skiel v globálnom automobilovom priemysle a je spoľahlivým dodávateľom pre najväčších výrobcov automobilov po celom svete.
Čelné sklá podľa spôsobu montáže
Prvý a starší spôsob je montáž čelného skla do gumeného tesnenia. Tento spôsob sa používa pri starších osobných vozidlách napr.(Škoda Felícia) alebo nákladných vozidlách. Výhodou je nenáročná a rýchla montáž, nevýhoda je, že gumené tesnenie stráca časom svoje vlastnosti a pod tesnenie preniká voda. Druhý a dnes bežný spôsob je lepenie čelného skla špeciálnym lepidlom. Na čelné sklo sa nanesie vrstva polyuretánového lepidla a sklo sa nalepí na karosériu. Tento spôsob výmeny čelného skla je časovo náročnejší, ale lepený spoj je pevnejší.
Laminované čelné sklo
Laminované čelné sklá sú konštruované tak, že medzi dve vrstvy skla sa umiestni PVB (Polyvinyl butyral) fólia. Táto úprava má zásadný vplyv na bezpečnosť posádky pri dopravných nehodách. Pri rozbití skla zostanú úlomky prichytené na fólii a fólia udrží sklo v jednom celku. Laminované čelné sklá sú dnes bežný štandard.
Čelné sklo s dažďovým senzorom
Dažďový senzor je užitočný pomocník, reguluje chod stieračov podľa intenzity dažďa a pomáha vodičovi bezpečne viesť vozidlo v nepriaznivom počasí. Nevýhodou je, že čelné sklá s dažďovým senzorom sú drahšie.
Prehľad dažďových senzorov čelných skiel
Výrobcovia automobilov používajú rôzne typy dažďových senzorov.
Čelné sklo s protislnečným pásom
Zmierňuje prenikanie slnečných lúčov do interiéru a chráni vodiča pred oslnením. Cenový rozdiel oproti čelnému sklu bez protislnečného pásu je zanedbateľný. Protislnečný pás môže byť šedý (napr. Škoda Fabia) alebo zelený (napr.BMW) záleží od vozidla.
Vyhrievané čelné sklo
Je podobne ako zadné sklo vybavené vyhrievacími drôtikmi (oproti zadnému sklu sú drôtiky omnoho menšie) po celej ploche skla alebo len v dolnej časti pod stieračmi. Vyhrievané čelné sklo oceníte najmä v zime, keď nemusíte odstraňovať námrazu alebo riešiť zahmlievanie čelného skla. Nevýhodou je vyššia cena čelného skla, rovnako ako pri čelnom skle s dažďovým senzorom.
Autosklo so zabudovanou anténou
Autorádio, ale aj ďalšie komunikačné technológie sú dnes bežnou výbavou automobilu. Výrobcovia preto integrujú anténu rádia a iné antény priamo do autoskla. V čelnom skle sa môžete stretnúť napríklad aj s anténou systému GPS.
Determálne čelné sklo
Toto sklo je vybavené tenkou solárnou vrstvou, ktorá odráža infračervené žiarenie a zabraňuje prenikaniu tepla do vnútra vozidla. Zlepšuje komfort cestovania a cestujúci sa cítia príjemne aj počas horúcich letných dní. Solárne čelné sklo má na dennom svetle jemne fialový odtieň. Pri bodovom poškodení sa neodporúča oprava solárneho čelného skla.
Akustické čelné sklo
Vďaka akustickej fólii efektívnejšie pohlcuje hluk z vonkajšieho prostredia (aerodynamický hluk, hluk od motora a pod.). Akustické čelné sklo dokáže znížiť hluk až o 5 decibelov.
Prehľad úchytov spätného zrkadla
Tak ako nájdeme na čelnom skle rôzne druhy dažďových senzorov, rovnako je to aj s úchytmi spätných zrkadiel.